W ostatnim czasie otrzymałem kilka telefonów odnośnie wzorów dokumentów (wiszących na stronie Urzędu Gminy) jakie należy składać przy ubieganiu się o umorzenie lub odroczenie terminu płatności podatków od nieruchomości i od środków transportu w związku z pandemią.
Zapoznałem się z nimi i muszę przyznać,że w żaden sposób nie przystają do obecnej nadzwyczajnej sytuacji.
Odbyłem długą i emocjonalną rozmowę telefoniczną z p.wójtem i p.skarbnik z której wynika:
– na dziś nie ma możliwości uproszczenia procedur w tym zakresie.
– wnioski o umorzenia należy składać po upływie terminu ich płatności.
– zapewniono mnie o uważnym śledzeniu rozwiązań legislacyjnych,które mają pozwolić samorządom na większą swobodę w tym zakresie.
– uwzględniono moje argumenty i zapewniono,że na stronie Urzędu pojawią się stosowne wyjaśnienia.
– zapewniono,że wszelkie nowe informacje będą niezwłocznie publikowane.
Proszę zatem o śledzenie informacji na stronie U.G.
Proszę również o informację wzajemną na ten temat drogą mailową lub telefoniczną.